Transformarea digitală este în practică o călătorie

Ultimii douăzeci de ani au inaugurat o noua era în tehnologie care a remodelat viața de zi cu zi, eliminand procesele depasite și dând naștere unor sectoare de afaceri cu totul noi.

Trecem acum printr-o perioadă de schimbări semnificative a modului în care facem afaceri. Pandemia a accelerat o transformare începută cu ani în urmă dar care în România avansa foarte greu. Sunt încă multe companii care nu au site web sau folosesc adrese de e-mail de tip @yahoo.com sau @gmail.com pentru corespondență. În ultimele luni, cu toții (inclusiv guvernanții) vorbim despre digitalizare și despre nevoia de transformare digitală a companiilor private sau a instituțiilor statului. Nu este nicio surpriză faptul ca digitalizarea economiei României este în urmă față de media europeană, în ciuda vitezelor mari de internet și a prețurilor scăzute (Comisia Europeană – raportul anual privind indicele economiei și societății digitale – DESI). Doar 23% dintre firme utilizează sisteme digitale pentru schimbul de informații, cu mult sub media UE. Acest lucru se reflectă în rata scăzută de adopție a soluțiilor de digitalizare, care deși oferă avantaje competitive mari (gama largă de domenii și variante, automatizare, costuri reduse), ele sunt folosite mai degrabă punctual și datorită competențelor digitale reduse ale utilizatorilor; multe companii mici și mijlocii se rezumă la utilizarea serviciilor de email.

Digitizarea și digitalizarea sunt procese care se adresează tuturor companiilor, de la cele multinaționale la întreprinderile mici și mijlocii. Implementarea proceselor de digitizare și digitalizare urmărește îmbunătățirea performanțelor, reducerea costurilor, reducerea riscurilor sau valorificarea rapidă a oportunităților. Digitalizarea și transformarea digitală a companiei dvs presupune integrarea tehnologiei în toate procesele din companie, schimbând în mod semnificativ felul în care afacerea funcționează și livrează valoare clienților.

Pentru ca o organizație să adopte transformarea digitală, aceasta trebuie să fie deschisă schimbărilor culturale. Este de datoria CEO-ului să inițieze această schimbare care ar trebui să se raporteze la procese și să cuprindă o mentalitate orientată digital. Cunoașterea tehnologică este fundamentală, dar la fel de importantă este capacitatea unui lider de a alege dintr-o multitudine de inițiative digitale care se potrivesc cel mai bine cu cultura companiei.

Transformarea digitală este o călătorie

Directorii generali trebuie să stabilească viziuni și planuri strategice. Nu există nicio rețetă magică pentru identificarea strategiei potrivite pentru digitalizarea unei organizații, ceea ce înseamnă că aceștia trebuie să vină cu o imagine cât mai amplă, precum și un scop și un context pentru schimbare. Generarea acestui context strategic implică regândirea afacerii în ansamblul său și redactarea de noi modalități de lucru. A fi deschis la feedback-ul clienților, angajaților și partenerilor este fundamental, deoarece asigură baza evoluției spre afacerea inteligentă bazată pe procese automate.

Aproape fiecare inovație digitală notabilă implementată de care companii s-a bazat pe utilizarea conectivității și a datelor pentru a transforma experiența clientului sau pentru a remodela produsele și serviciile, permițând clienților să interacționeze cu ei în moduri noi. Deci, este un bun început pentru a începe să navigați printre multiplele posibilități. De asemenea, decidenții pot căuta abordări utilizate de inovatorii digitali – atât în ​​interiorul cât și în afara sectoarelor lor de activitate – pentru a stimula o gândire nouă.

Deși analiza este crucială, ea trebuie dublată de imaginație. Adesea, este nevoie de un salt creativ pentru a identifica moduri noi moduri în care firma ar putea servi clienții pe parcursul întregii lor interacțiuni. Liderii seniori știu că este necesar să colaboreze pentru a găsi o modalitate foarte eficientă de a înlătura gândirea veche și de a încuraja angajații să adopte modalități complet noi de a face lucrurile.

Un program care va oferi migrarea către digitalizare nu este un lucru pe care CEO-ul îl poate delega; el se cuvine să îl conducă. Cu toate acestea, nu o poate face de unul singur ci doar oferă viziune și direcție continuă. Astfel, o decizie cheie pentru CEO este selectarea membrilor care decid selecția furnizorilor și implementarea, bazată pe abilitățile necesare pentru a obține un proces armonios și eficient.

Întrucât digitalul afectează aproape fiecare aspect al afacerii și necesită un nivel fără precedent de coordonare în întreaga organizație, orice grup de conducere trebuie să includă directori din mai multe departamente, cu o înțelegere profundă a dinamicii afacerii, precum și cu expertiză în gestionarea schimbărilor. În plus, CEO-ul ar trebui să selecteze lideri care întruchipează și vor transmite valorile cheie ale unei culturi digitale: centrarea pe client, climat colaborativ și o toleranță mare la risc.

Transformarea digitală în practică

Un proiect de transformare digitală începe cu alegerea soluțiilor care se potrivesc cel mai bine nevoilor companiei dvs. și o analiză atentă de către departamentul IT sau consultanții aleși. În această etapă, sunt colectate informații detaliate despre obiectivele implementării, care permit definirea scopului și a formei sale de fond. Obiectivul este să înțelegem în profunzime motivațiile din spatele nevoii de schimbare a unui business, ceea ce ne permite să identificăm care sunt procesele de business pe care sistemul ar trebui să le îmbunătățească și să le livreze. Fără aceste informații, este imposibil de proiectat corespunzător aplicații pe care business-ul le va folosi în operațiunile sale de zi cu zi.

Trebuie avut în vedere că nu toate organizațiile sunt deschise către schimbare. Unii sunt temători, alții se împotrivesc activ, astfel încât procesul de convingere a angajaților să îmbrățișeze transformarea digitală este foarte important pentru reușita generală al implementării.

Următoarea etapă este testarea. Această etapă este importantă pentru identificare a erorilor, însă are și o componentă psihologică, deoarece se conturează cel mai bine atitudinile viitorilor utilizatori.

Multe companii, în special atunci când fac primii pași spre digitalizare, asociază lansarea inițială a platformelor software cu finalizarea proiectului. Pașii pe care organizațiile le fac după trecerea live și predarea sistemelor către utilizatori sunt la fel de importanți ca cei făcuți în timpul configurării inițiale; utilizatorii trebuie să înțeleagă avantajele instrumentului atât pentru business, cât și pentru ei înșiși.

Departamentul IT și TRANSFORMAREA digitalĂ

Într-o companie digitală, IT-ul nu mai poate fi departament de suport ci el devine nucleul companiei. Într-o companie digitală, toți angajații sunt un fel de specialiști digitali. Nu folosim tehnologia  doar ca să stocăm și să procesăm date ci o folosim ca să ajungem mai repede la clienții noștri, să îi servim mai bine, să le aducem valoare adăugată și să funcționăm 24 din 24, 365 de zile.

Noi la Web Activ, implementăm platforme digitale profesionale dezvoltate și găzduite de Webcon / Encorsa, Google, Hubspot, Zoho, Freshworks sau Bitrix24. Putem să vă ajutăm să vă eficientizați procesele de afaceri digitizând și implementând procese digitale în compania dvs. Faceți afaceri mai eficient, cu mai puțin personal.

 

Meniu