Recomandări pentru a alege o agenție de web design

O prezență online actuală și competitivă are nevoie întotdeauna de un site în tendințe și performant. În funcție de domeniul de activitate și de scopul vizat, alegerea unei agenții de web design potrivite pentru realizarea proiectului va juca un rol esențial în reușita lui.
Dacă ținem seama și de competiția din ce în ce mai mare și de exigențele din ce în ce mai ridicate din domeniu, vă recomandăm să evaluați cu mare atenție aspectele considerate definitorii pentru a ajunge la rezultatele dorite.

Care sunt cele mai importante criterii pentru selecția agenției de web design cu care să lucrați?

Simpla prezență online a încetat de multă vreme să mai fie un criteriu de departajare pentru firmele importante. Evoluția tehnologiei utilizate, modificarea preferințelor de navigare ale utilizatorilor și îmbunătățirea constantă a algoritmilor motoarelor de căutare, au schimbat mult condițiile de bază pentru performanță.
Astfel, fie că doriți să realizați primul site sau aveți nevoie de un redesign pentru un site mai vechi, alegerea agenției de web design potrivite contribuie în mod semnificativ la succesul proiectului.
Cum să găsiți o agenție bună de web design? Sau mai corect, cum să găsiți agenția potrivită pentru afacerea voastră? Aceasta este întrebarea.
Pentru a vă ușura demersul, vă propunem mai jos 11 criterii importante de selecție și decizie pentru proiectul vostru:

1. Alegeți o agenție de web design cu vechime și experiență
Pentru a putea decide în cunoștință de cauză, cu certitudine veți dori să optați pentru o agenție cu experiență. Iar acest lucru este posibil doar atunci când compania are deja vechime și cel puțin câteva zeci de proiecte în portofoliu. Astfel puteți evalua dacă site-urile realizate sunt pe gustul vostru, în acord cu preferințele personale și exigențele actuale. Anii de activitate în creație și web design își pun amprenta asupra calității și performanței site-urilor livrate.

2. Optați pentru o agenție de web design care să fie la curent cu noile tendințe din domeniu
Chiar dacă personal vă plac lucrurile mai clasice sau neconformiste, site-ul sau magazinul online de care aveți nevoie va trebui să fie unul care livrează rezultate ajungând la clienții voștrii țintă. Ei sunt cele mai importanți pentru succesul afacerii voastre. Site-ul trebuie să fie creat ținând cont de preferințele lor și de exigențele tehnice necesare pentru a le oferi cea mai bună experiență de navigare.
O echipă ai cărei membri să fie specializați și instruiți pentru fiecare detaliu important în realizarea unui site, este necesară pentru a asigura o prezență online proaspată, modernă și funcțională. Cunoașterea celor mai noile tendințe în materie de design, funcționalități, tehnologie și menținerea la zi cu informații din domeniu este foarte importantă pentru a obține rezultate bune.

3. Solicitați oferta pe baza unei schițe cât mai amănunțite (brief sau chestionar) pentru site-ul dorit
Această schiță poate să includă câteva site-uri care vă plac, elemente de design și culorile considerate potrivite, câteva detalii pentru a realiza elemente distinctive pentru brand, numărul de pagini dorite, felul în care să arate elemente din site (header-ul, footer-ul, paginile, formularul de contact etc) sau funcționalitățile site-ului (într-un document de specificații cu narative – un model gasiți aici – , fără a folosi termeni tehnici). În funcție de aceste aspect puteți avea o discuție mult mai clară în privința execuției site-ului și a costurilor implicate. Rețineți că in lipsa acestui document de specificații veți primi o ofertă bazată doar pe experința și întelegerea proiectului de către agenție. În plus, acest proiect se poate constitui ca anexă la contract iar nivelul său (căt mai mare) de detalii duce la obiective clare ale proiectului și succesul său. Sigur, un proiect de specificații se poate face de voi, de către un consultant expert sau chiar de către agenția de web, cu un cost separat.

4. Optați pentru o agenție online care a realizat proiecte pentru firme din domeniul vostru de activitate
Fiecare domeniu de activitate are nevoi și exigențe specifice. Designul și prezența online trebuie să țină seama de detalii (uneori importante) aflate în spatele afacerii. Opțiunea pentru o firmă care să vă ajute în a da o formă excelentă prezenței voastre online este foarte importantă. Ea va poate ajuta în a alege cea mai bună variantă de design, platformă, funcționalități, plugin-uri, module, aplicații etc. Provocările sunt cu atât mai mari atunci când vine vorba despre realizarea un magazin online personalizat. O experiență generală mare a echipei poate ajuta prin proiectele anterioare, chiar dacă ele nu sunt exact din domeniul vostru.

5. Stabiliți-vă un buget cât mai clar pentru realizarea site-ului (asociat cu aspectul și funcționalitățile dorite)
În funcție de tipul de site dorit și de experiența firmei la care apelați, bugetul necesar poate varia mult. Fie că este vorba despre un site de prezentare sau despre un magazin online, de un proiect custom sau de unul realizat pe un template sau pe o platformă cunoscută, trebuie să stabiliți clar de la început ce vă doriți și ce vă permiteți din punct de vedere financiar. In general un proiect online pornește de la un buget minimal (de regulă de la 500 – 1.000 euro pentru funcționalități comune, considerate de bază și o grafică pornind de la un template) și poate apoi include servicii (opționale) care necesită sute de ore de muncă și echivalentul a (zeci de) mii de euro.

6. Alegeți o agenție de web design cu cât mai multe aprecieri pozitive și recomandări
În mediul online multe afaceri se prezintă la superlativ. Însă, pentru a vă convinge de calitatea serviciilor, este foarte important să ascultați și părerea clienților. Opiniile lor cântăresc greu în alegere. Chiar și acolo unde primiți recomandări în mod direct, forța argumentului merită să fie verificată prin evaluare personală.

7. Apreciați modul în care se prezintă site-ul unei agenții de web design (o bună carte de vizită)
Felul în care arată și se prezintă utilizatorilor site-ul unei firme de web design este un important criteriu de departajare. Dacă acesta are o grafică rudimentară și erori pe care le poate sesiza chiar și un ochi mai puțin avizat, dacă se încarcă greu, ceva cu siguranță nu este în regulă. Chiar și dorința de a obține un preț mai mic, nu este o justificare pentru a alege servicii de web design îndoielnice.
Dacă agenția se distinge printr-un site de excepție, impecabil grafic și tehnic, atunci aveți toată certitudinea că încăpeți pe mâna unor specialiști. Chiar dacă există scuza generală că un profesionist nu are timp să-și construiască ceva potrivit pentru el, acest lucru nu constituie un argument peste care să treceți. Dacă website-ul agenției atinge toate aspectele implicate în a oferi o bună experiență utilizatorilor, atunci el poate fi argument că firma de web design va putea crea site-ul performant de care aveți nevoie.

8. Optați pentru firma de web design medie ca dimensiuni
Oricât de tentați ați fi să apelați la o agenție care a realizat site-uri pentru brand-uri renumite, dacă nu dispuneți de bugetul necesar, mai bine renunțați. Costul total pe care va trebui să-l plătiți va fi pe măsura prestigiului. În plus agențiile mari sunt adesea mai aglomerate, ceea ce poate dăuna calității proiectului realizat.
Un alt aspect este legat de firmele de web design (adeseori chiar freelanceri) care oferă prețuri foarte mici. Performanțele minime necesare pentru un site implică o serie de servicii care nu pot coborî sub un anumit cost. De aceea este bine să tratați astfel de oferte cu circumspecție. De cele mai multe ori un preț mic ascunde detalii pe care nu vi le doriți în proiect.

9. Alegeți o agenție full service, cu care să puteți lucra și după realizarea site-ului
Pentru a atinge scopurile de marketing vizate prin crearea unui site, simpla prezență online nu va fi suficientă. Dacă vreți performanță pe termen lung, optați pentru o agenție full service. La debutul colaborării aveți nevoie de multe sfaturi și recomandări privind alegerea denumirii domeniului, serviciului de găzduire, cele mai bune soluții de proiect, design, elemente de identitate vizuală, creare de conținut etc. După dezvoltarea site-ului veți avea nevoie și de alte servicii ca de exemplu optimizare SEO, administrare și întreținere, promovare sau derulare de campanii de marketing digital. De aceea este foarte important să știți de la început la cine să apelați și cu cine să lucrați mai departe.

10. Alegeți o firmă de design care să vă ofere termene de livrare avantajoase
Timpul poate fi astăzi marele un aliat dar și dușman. Pentru a-l valorifica cât mai eficient este bine să-l planificăm cât mai atent. De aceea pentru a ști cum să-l organizăm cât mai bine pentru afacerea nostră, vă recomandăm să optați pentru parteneri care oferă termene rezonabile și realiste de realizare a proiectelor angajate. În funcție de specificul afacerii și de funcționalitățile ce pot fi derulate prin intermediul unui site, câteva săptămâni în plus pentru demararea unui proiect pot însemna foarte mult.

11. Optați pentru o agenție online cu care să aveți o comunicare cât mai bună
O comunicare eficientă este cheia succesului realizării unui proiect bun. Felul în care reușiți să stabiliți legătura și să interacționați încă de la primul contact, poate fi un aspect definitoriu pentru derularea întregii colaborări. Dacă găsiți o punte comună pentru a vă înțelege nevoile și solicitările, atunci merită să mergeți pe pista deschisă de această colaborare. Comunicarea este esențială in derularea proiectului, încă din etape de evaluare proiect și până la livrarea sa; modul în care noi derulăm un proiect îl găsiți aici.

Recomandarea noastră de final
Dacă veți ține seama de cele 11 aspecte enunțate anterior, aveți posibilitatea să alegeți mult mai ușor agenția de web design cu care să lucrați. Înțelegem că bugetul este cea mai importantă componentă în decizia de alegere a unei firme de web design însă recomandarea noastră este să țineți cont și de celelalte criterii. De cele mai multe ori un preț mic vine cu riscuri pe care este bine să le cunoasteți. În domeniul serviciilor online nu se poate realiza ceva ieftin, repede și bine. Apoi, nimeni nu își dorește un site nou pentru aceeași firmă, în fiecare an. Și pentru că vorbim de încredințarea unui proiect care trebuie să aducă un plus afacerii, este nevoie de criterii de selecție și de răbdare pentru realizarea lui. Dacă doriți să faceti o alegere cât mai bună pentru următorul proiect online, bifați cât mai multe dintre dintre recomandările de mai sus.

Găsiți și alte informații utile în lista noastră de întrebări frecvente legate de creare site și webdesign.

Meniu