Optimizare site, servicii SEO

Optimizare site web pentru motoarele de căutare / SEO

Procesul de optimizare site pentru motoarele de căutare sau pe scurt SEO este complex și extrem de important în contextul creșterii numărului de site-uri în rețeaua globală Internet. Obiectivul său constă în indexarea cât mai buna a unui site în motoarele de căutare și plasarea sa în partea superioară în listele rezultatelor de căutare afișate utilizatorilor (pe prima pagină, chiar printre primele poziții) după căutări ale anumitor (seturi de) cuvinte cheie. În momentul actual, Google este cel mai popular motor de căutare fiind folosit de peste 95 % între utilizatori la nivel mondial; alte motoare de cautare generaliste sunt Bing, Yahoo, Baidoo, Yandex și multe alte motoare de cautare specializate (mai multe detalii la https://ro.wikipedia.org/wiki/List%C4%83_de_motoare_de_c%C4%83utare).

Un site bine optimizat va avea un trafic semnificativ generat din motoarele de căutare care va determina interacțiuni mai multe din partea vizitatorilor (număr vizite, pagini, înscriereri la newslettere, cereri de oferte, comenzi, solicitari de informatii). Un avantaj major al procesului de optimizare site bine executat este că livrează rezultate bune pe termen mediu și lung fără a avea costuri mari recurente (în afara celor de intretinere curenta). Dacă însă doriți rezultate rapide va trebui sa alocati resurse pentru campanii de promovare online PPC.

Durează doar 30 de secunde


Servicii optimizare site – SEO

Serviciul de optimizare SEO pentru website-uri îl includem de regulă încă de la începutul proiectului dezvoltării unui site. Recomandăm efectuarea unui audit preliminar care ține cont de domeniul de activitate, de concurența existentă în domeniul beneficiarului și de interesul potențialilor clienți. Pe tot parcursul derulării proiectului ținem cont de bunele practici curente recomandate în domeniu; o parte din etapele procesului de optimizare va include:

  • Analiza situației curente urmărind poziționarea (seturilor de) cuvintelor cheie și a calității codului site-ului; analiza situației curente a indexarii de către motoarele de căutare; analiza concurenței și a interesului potențial pe (seturile de) cuvintele de mai sus;
  • Recomandări pentru producerea și/sau modificarea conținutului (text), a structurii website-ului sau chiar a codului site-ului; producerea de conținut nou relevant, cu o periodicitate potrivită domeniului beneficiarului; auditului rezultat va genera recomandări de natura tehnica (pentru platforma site-ului) de strategie ulterioară pentru conținut (pagini, materiale și teme de interes) respectiv va fi utilă în pregătirea unei campanii de PPC în rețeaua Google Ads;
  • Dezvoltare și implementare strategiilor de optimizare site pentru cuvintele     cheie (relevanta, etc); procesarea continutului multimedia și creșterea conținutului text relevant odată cu semnalizarea titlurilor importante în pagina;
  • Preocupare pentru indexarea paginilor în varianta de mobil (în creștere ca și     relevantă pentru motoarele căutare – mobile first); generarea de pagini adaptate pentru mobil (AMP);
  • Completarea atributelor meta din pagini (titluri, descrieri) și a informațiilor legate de imagini (alt); avem o preocupare pentru indexarea corectă și eficientă a imaginilor;
  • Creșterea importanței paginilor prin referințe externe din site-uri (bloguri, influenceri, comunicate de presa, presa de specialitate) cu notorietate cat mai buna și cât mai relevante;
  • Generare de adrese URL-uri scurte, prietenoase și relevante;
  • Eliminarea linkurilor nefuncționale și a paginilor vechi, fără trafic; reciclarea conținutului mai vechi ce are șanse de a produce idei de calitate;
  • Comunicare online orientată către rețele sociale, comunicate de presa, bloguri avand ca obiectiv postarea de conținut relevant cu referire la paginile clientului;
  • Generarea unui site map și poziționarea sa în website;
  • Folosirea uneltelor avansate de monitorizare și analiză performante; monitorizare periodica si aplicare de actiuni corective.

Rezultatele procesului de optimizare SEO se obțin de regula după 3, 6 pana la 12 luni de la implementarea sa (cu o creștere graduală, pe paliere); obiectivele sale trebuie așteptate pe un termen mediu spre îndelungat pentru atingerea performanțelor urmărite.
Recomandarea noastra este ca procesul de optimizare site pentru motoarele de căutare trebuie sa fie o preocupare permanentă a echipei de marketing (încă din stadiul de proiect). Menținerea rezultatelor bune și creșteri adiționale trebuie susținute prin acțiuni periodice de consolidare urmărind modalitățile de mai sus.

Ce avantaje SEO primiți pentru un website creat de Web Activ?
Avem o preocupare activă pe întregul parcurs al proiectului urmărind ca principiile de bune practici pentru servicii SEO să fie respectate:

  • construim după caz un cod software ‘curat’ și îl optimizăm pentru o încarcare rapidă și fără erori a paginilor web (pentru desktop și prioritar pentru dispozitive mobile), cat mai ușor de interpretat de motoarele de căutare;
  • asigurăm o proporție optimă între conținutul text și imagini, cu eventuala grupare articolelor după etichete (tag-uri) și evidențiarea corectă a titlurilor;
  • gândim recomandări (și ne implicăm) pentru producerea unui conținut original, de calitate, relevant și prezentarea sa în site;
  • verificam ca atributele meta să fie completate cel puțin după relevanța paginilor;
  • recomandăm publicarea de conținut relevant (cu potențial de a fi partajat de către cititori) periodic, în rețelele sociale, bloguri, forumuri sau publicații online de specialitate.

În eventualitatea în care vom prelua servicii pentru un website existent, vom face un audit inițial al situației curente. Operațiunile de auditare includ:

  • analiza datelor de trafic și căutare, prin instrumentele Google (Analytics, Search Console, Ads);
  • analiza calității conținutului site-ului din perspectiva expresiilor cheie dorite;
  • evaluarea potențialului expresiilor cheie dorite și identificarea unor noi expresii cheie, din perspectiva intenției de căutare, a localizării căutării și a altor criterii specifice;
  • redactarea raportului de audit care cuprinde concluziile auditării și recomandările de acțiune tehnice și de conținut conform cu fiecare concluzie reieșită din analiza datelor pentru:
    • lucrări onsite pentru îmbunătățirea rezultatelor de căutare (creșterea poziției, respectiv plasarea pe poziții avantajoase – primul ecran);
    • lucrări onsite pentru îmbunătățirea scorului de calitate în vederea optimizării organice (și eventual reducerii costurilor pe click în cazul campaniilor Google Ads);
    • operațiuni de marketing online recomandate (tip operațiuni, canal media, frecvență, potențial de cost, previziune rezultate conform instrumentelor de estimare);
    • listarea lucrărilor recomandate în funcție de importanță, eficiență și costuri implicate, în vederea facilitării deciziilor de implementare și a etapelor de implementare.
  • prezentarea raportului și detalierea concluziilor și a recomandărilor, Q&A.

Serviciilor noastre de creare și dezvoltare site încorporează chiar de la început componente importante de optimizare site, fără a mai fi nevoie sa reveniți ulterior cu update pentru servicii de optimizare site – SEO și costuri suplimentare mari. Rezultatele sunt vizibile de regulă, încă din primele săptămâni și toți clienții noștri pentru care am lucrat mai mult de 1 an beneficiază de creșteri peste 50 % din trafic pe site din motoarele de căutare!

Experienta noastra consistentă de dezvoltare website-uri de peste 15 ani în multe domenii ne oferă un avantaj competitiv major. Profesionalismul și preocuparea (alături de pasiunea noastră constantă) de a fii la curent cu tehnologia, vă garantează rezultate excelente pentru optimizarea site-ului dvs.

Dacă sunteți în căutarea unui furnizor de servicii SEO pentru website-ul Dvs, solicitati-ne o ofertă de optimizare site.

Meniu