Dezvoltare Intranet / implementare portal Extranet

DEZVOLTARE INTRANET / IMPLEMENTARE PORTAL EXTRANET

Ce este un intranet?
Cresterea volumului de informatii și resurse ale companiilor sau altor organizații a dus la necesitatea dezvoltării unor aplicații electronice de organizare internă.
Intranetul este un spaţiu virtual privat care oferă angajaţilor dintr-o companie posibilitatea de a organiza, accesa și partaja rapid informatii, de a colabora eficient și a folosi în siguranță alte aplicații interne. Managementul informaţiilor, proiectelor, datelor se face online și este bazat pe protocoluri Internet şi browsere web. Accesul la informații se face de regulă, protejat prin utilizator si parolă, ierahizat pentru funcționalități, dupa nivele prestabilite.
O aplicație de tip intranet este utilă și poate fi instalată în orice fel de organizatie: companii mici, medii sau mari, institutii de invatamant, instituții guvernamentale și administrative.

Ce funcționalități oferă un intranet?

Informative și operaționale – furnizează membrilor organizației informații specifice sau generale și permite colaborarea punctuală, cum ar fi:

  • Informații generale legate de companie (istoric, misiune, structură, departamente, management, proiecte implicare socială, etc);
  • Numere de telefon și adrese de e-mail utile interne si externe;
  • Anunțuri privind posturi noi, recrutare si avansări;
  • Comunicate interne și noutăți;
  • Evenimente trecute sau ce urmează să aibă loc, afișate intr-un calendar;
  • Biblioteca de documente corporate importante: proceduri, formulare, modele de corespondență, alte template-uri etc;
  • Liste de resurse (mijloace fixe, obiecte de inventar) cu date asociate și utilizatori;
  • Un sistem centralizat de administrare cereri, solicitări utilizatori și concedii;
  • O zonă de lucru organizată în foldere și fișiere cu drepturi granulare de acces (descărcare, editare, partajare);
  • Forumuri de discuții pe diverse topicuri moderate;
  • Biblioteca documentații tehnice, manuale, întrebari frecvente;
  • Alte informații generale actualizabile din surse externe: curs valutar, prognoza meteo, publicații de specialitate, etc.

Comunicație și colaborare – au rolul de a substitui metodele traditionale de comunicare, cum ar fi faxul, telefonul și chiar emailul, și de a oferi un mediu lucru partajat. Fișierele pot fi transferate online, pot fi editate si urmărite, versionate, în funcție de drepturile alocate. O aplicație de mesagerie instant servește la comunicarea internă în timp real.

Resurse umane (HR) și recrutare – poate gestiona baza de date a angajaților cu date personale, numere de telefon, evaluări. Departamentul poate publica și întreține oferta de posturi noi cu caracteristici și cerințe, și poate pune la dispozitia angajaților facilităţile eLearning  (materiale training, teste, chestionare online).

Functionalități de afaceri – pot include preluare si prelucrare comenzi, gestiune, evidența sau expedierea produselor. Baza de articole poate fi deasemenea gestionată unitar acestora putandu-li-se atașa imagini, pliante, prospecte sau documentații.

Costurile implementarii unui intranet sunt reduse în comparație cu beneficiile și economiile realizate:

  • Creșterea eficienței muncii prin accesul rapid la informație.
  • Fluidizarea transferului de informație în cadrul organizației.
  • Un control mai bun si urmărire a activitații angajaților.
  • Standardizare, securizare unitară a datelor și altor aplicații integrate.

Extranetul extinde selectiv accesul la conținutul corporate (informații și servicii) și unui număr oarecare de utilizatori externi organizației (clienti, furnizori, consultanți, alți colaboratori, etc). Poate integra pentru clienți un sistem de suport cu tichete pentru gestionarea problemelor (reclamații) sau o ierahie de foldere și fișiere partajabile iar pentru furnizori un sistem de preluare a comenzilor și a informațiilor despre produse.

Web Activ a dezvoltat un produs modern adaptat cerințelor generale curente ale organizației Dvs, sigur și securizat, stabil, simplu de utilizat si scalabil pentru dezvoltări viitoare: Lemontask.

Implementăm și întreținem platforme de intranet / extranet dezvoltate și găzduite de Zoho, Bitrix24 sau Samepage.

Soluțiile implementate de noi sunt disponibile SaaS (software as a service) pe serverele dezvoltatorilor; costurile de platformă (lunare sau anuale) depind în funcție de pachetul de servicii furnizat, numărul de utilizatori și spațiul de stocare utilizat. Fiecare soluție de intranet are de regulă și o versiune gratuită, de bază, ce poate acoperi un nivel minim acceptabil de cerințe și funcționalități pentru intranet. Toate platformele sunt multi-limbă (engleză în principal) iar o parte sunt disponibile localizate și în limba romană. Soluțiile de intranet sunt disponibile pentru utilizatori și în versiuni pentru smartphone (Android și IOS) astfel încât veți avea la dispoziție permanent control asupra serviciilor integrate. Aplicațiile moderne de intranet se adaptează la modul de utilizare al acestor dispozitive pentru a putea fi cât mai ușor de accesat prin intermediul acestora.

Meniu