Integrare CRM cu alte procese de business

Obiectivul utilizării unui CRM este de a dezvolta relații puternice, productive și loiale cu clienții (actuali sau proveniți din listele de prospecți), oferindu-le clienților experiențe informate și superioare în fiecare etapă a procesului de vânzare. CRM înseamnă, de fapt, să știți cine sunt clienții dvs, ce doresc, ce interacțiuni ați avut cu ei în trecut și ce vor deveni în viitor.

În timp ce un software CRM este un instrument puternic și performant de sine stătător, integrarea CRM-ului dvs cu alte procese de afaceri vă face munca mult mai ușoară. În mod ideal, CRM-ul dvs ar trebui să servească drept hub central pentru toate activitățile dvs de vânzări iar integrările să servească drept funcționalități de sprijin.

V-ați simțit vreodată frustrat lucrând în mai multe aplicații și procese impuse de utilizarea mai multor sisteme pe care le folosiți? După ce ați implementat un CRM, sunteți gata să-i extindeți funcționalitățile și să lucrați direct cu celelalte instrumente și sisteme de business pe care le utilizați? Dacă ați răspuns afirmativ la aceste întrebări, este momentul să integrați CRM cu alte procese.

CRM nu este doar pentru echipa de vânzări, nefiind doar esențial pentru comunicarea cu clienții, ci ar trebui să ajute și să eficientizeze comunicarea în cadrul companiei dvs. Iată câteva integrări importante pentru conectarea CRM la alte procese de business importante:

1. Integrare cu e-mail

În calitate de reprezentant de vânzări, petreceți mult timp în aplicația de e-mail. Indiferent dacă trimiteți mesaje sau propuneri “reci”, partajați date cu colegii dvs sau răspundeți la întrebări generale, e-mailul este instrumentul dvs principal de lucru. Prin integrarea mesajelor primite (cu Gmail sau Outlook și CRM), puteți să vă înregistrați toate e-mailurile, să accesați instrumentele de productivitate, inclusiv șabloane și secvențe și să vedeți toate datele de contact CRM fără a părăsi aplicația de e-mail.

2. Integrări cu calendare

Rămâneți la curent cu sarcinile importante sincronizând calendarul Google sau Outlook cu CRM. Utilizând integrarea bidirecțională cu calendarul CRM și Google sau Outlook, puteți să înregistrați rapid o întâlnire în CRM, să creați notificări și alerte de întâlnire și să trimiteți invitații de participare la întâlnire.

3. Integrare cu rețelele sociale

Social media reprezinta un instrument important de vânzare pentru foarte multe businessuri. Integrarea conturilor de socializare a companiei dvs cu CRM vă poate ajuta să obțineți rapid si usor informații valoroase despre publicul dvs, care vă permit să știți cu ce conținut genereaza angajament. Integrările social media ajută, de asemenea, la eficientizarea și automatizarea postării. Puteți conecta retele de socializare populare, ca de exemplu Facebook, Instagram și LinkedIn la CRM.

4. Integrări cu platforme Ads și campanii 

Campaniile de promovare online prin anunțuri pot aduce mai mult trafic către paginile de destinație ajutandu-va să obțineți mai mulți clienți potențiali din conținutul dvs

Integrarea conturilor de publicitate online (Google Ads, Facebook Ads, Instagram) ale companiei dvs cu CRM vă poate ajuta să obțineți rapid și ușor informații despre potențialii și clienții achizitionați, surse de proveniență, impactul anunțurilor difuzate în rețelele de promovare, precum și eficiența generală a campaniilor.

5. Formulare și integrări de colectare a datelor

Aflați mai multe despre clienții potențiali și contactele dvs prin intermediul unor formulare de culegere date și sondaje personalizate utilizând instrumente precum Surveymonkey și Typeform . Orice date potențiale pe care le primiți prin intermediul formularelor dvs pot fi sincronizate cu datele de contact din CRM pentru a le referi cu ușurință și a le analiza ulterior atunci când vă pregătiți pentru întâlnirile de vânzări.

6. Integrare cu aplicații pentru apeluri audio – video 

Fie că găzduiți în mod regulat apeluri de conferință împreună cu colegii dvs sau organizați apeluri cu potențialii clienti, integrările de apeluri simplifică planificarea și executarea apelurilor telefonice și video pentru reprezentanții de vânzări. Când vă integrați software-ul de apelare cu CRM, detaliile de apel și informațiile de contact vor fi înregistrate în CRM pentru referințe viitoare și vizibilitate. Unele dintre integrările de software de apelare pot include:

  • Zoom – Software de întâlnire care se integrează cu ușurință în programul dvs de calendar la alegere și CRM pentru întâlniri cu un singur clic.
  • Uber Conference – Sistem care vă permite să programați apeluri direct din CRM.
  • Aircall – Sistem de telefonie bazat pe cloud, care permite echipelor de vânzări și asistență să gestioneze apelurile și fluxurile de lucru direct în CRM.

7. Integrări servicii suport și service 

Dacă organizația dvs folosește un instrument software pentru servicii suport și service pentru clienți, integrarea acestuia cu CRM poate oferi informații utile pentru vânzările viitoare. Avand acces la datele tichetelor de asistență pentru clienți, puteți sincroniza activitățile pentru a contacta informațiile din CRM și a fi la curent cu nevoile de suport și service ale clienților dvs

8. Ofertare și integrarea documentelor

Prin integrarea unui instrument software pentru documente și oferte precum PandaDoc cu CRM, puteți trimite propuneri și contracte într-o singură interfață centrală. Obțineți contracte semnate și sincronizate automat cu informațiile dvs de contact din CRM. De asemenea, puteți extrage și apoi folosi automat datele CRM direct în documentele dvs

9. Integrări cu live chat 

Dacă realizați o integrare de live chat conectată la CRM, vă asigurați că potențialii clienți care interacționează cu aplicația de chat de pe site-ul dvs web sunt înregistrați ca și clienți potențiali.

Intercom, un instrument popular de live chat, poate reține vizitatorii site-ului web ca si clienți potențiali atunci când este conectat la CRM. Înregistrează informațiile de contact și istoricul conversațiilor, astfel încât să fiți pregătit atunci când interacționați cu acei clienți potențiali.

10. Integrări cu comerțul electronic

Pentru reprezentanții de vânzări care lucrează în vânzări online – e-commerce, integrarea platformei de magazin online cu CRM este esențială pentru înțelegerea clienților. Dacă compania dvs folosește un magazin WooCommerce, Shopify sau Magento pentru a vinde produse, integrarea platformei cu CRM-ul dvs poate sincroniza automat produsele, contactele și comenzile, astfel încât să aveți acces la informațiile importante ale cumpărătorului.

11. Integrări cu formulare online

Pentru a economisi timp la introducerea manuală, formularele (contact, cereri de oferta, etc) pentru obținerea de clienți potențiali de pe site-ul dvs și CRM-ul dvs ar trebui sincronizate automat. Integrarea CRM-ului dvs cu aplicatii de formulare web precum WordPress sau Mailchimp rețin clienți potențiali cu scor bun și vă asigură că lista dvs de contacte este întotdeauna actualizată – nemaifiind necesare introduceri de date manual.

12. Integrări video

Dacă echipa dvs de marketing folosește videoclipuri ca parte a strategiei lor, integrarea unei platforme video precum YouTube cu CRM poate oferi informații valoroase despre clienții potențiali. În cadrul CRM, veți putea accesa date despre ce videoclipuri și mesaje au cel mai mare succes la publicul dvs, oferindu-vă instrumentele necesare pentru a crea angajament cu potențialii clienți.

 

Integrările unui CRM cu alte aplicații oferă resurse puternice care vă pot ajuta să economisiți timp automatizând și eliminand introducerea manuală de date. Cu un CRM performant în centrul proceselor de business integrat cu alte fluxuri de business pe care le utilizati în mod frecvent, vă puteți concentra pentru a vinde mai mult, mai bine, mai eficient.

În urma unor studii de caz, datele colectate pentru campaniile de marketing digital, prin intermediul unui sistem de gestionare a relaţiei cu clienţii (CRM), pot creşte eficienţa unei campanii cu 80%. Aceste informaţii ajută la segmentarea şi la personalizarea comunicării cu prospecții și clienții, putând duce chiar la dublarea vanzarilor în decursul unui an.

Instalarea şi folosirea unui software CRM pentru administrarea relaţiei cu clienţii presupune o investiţie iniţială de la 800 – 1.000 de euro.

Dacă doriți sa eficientizați colectarea de lead-uri, oportunități, clienți şi vânzări prin implementarea și integrarea unui CRM cu alte aplicații de business, recomandăm soluțiile CRM profesionale create și găzduite de Hubspot, Zoho sau Freshworks. Contactați-ne pentru mai multe detalii și o ofertă personalizată de integrare CRM cu website, live chat, email, formulare, platforme Ads și rețele sociale.

Meniu
EnglishRomanian