Instrumente utile și gratuite pentru a crește conversia pe site

Trăim într-o lume aflată într-o continuă dinamică, în care, pentru a fi eficienți, avem nevoie de informații și răspunsuri cât mai rapide, în timp real. Majoritatea potentialilor clienti se afla în nordul digital care înconjoară un website. O parte dintre aceștia ajung să viziteze website-ul. Conversia se referă la tacticile folosite pentru transformarea vizitatorilor în utilizatori care interacționează cu site-ul (în general solicita informații, cer ofertă, descarcă un fișier, se înscriu la newsletter, își fac un cont sau plaseaza o comandă). De aceea, apelarea la tehnici și instrumente moderne, care permită să interacționăm cât mai simplu cu un site, reprezintă una dintre cele mai bune metode pentru a obține conversii eficiente. Există azi numeroase instrumente (unele cu componente gratuite) și care simplifică, eficientizeaza și automatizează procesele implicate în activitățile online.

Accesul rapid la informațiile de pe site cântărește din ce în ce mai mult pentru a obține și a păstra clienți. Astfel implementarea unor instrumente și soluții self service pentru a atrage, oferi cât mai rapid răspunsuri, soluții și un feedback corespunzător utilizatorilor, reprezintă cea mai nouă direcție în interacțiunea online.

Ce instrumente gratuite există pentru a menține legătura cu clienții? Cât de utile sunt aceste instrumente pentru o afacere online? Ce rol au ele în a crește rata de conversie? De ce este bine să apelăm la instrumente și soluții self service pentru a crește conversia? La toate aceste întrebări vă vom oferi răspunsuri în rândurile următoare.

Care sunt cele mai utilizate instrumente (self service) pentru a crește rata de conversie?

Experiența oferită utilizatorilor este astăzi unul dintre criteriile importante care conteaza în creșterea traficului și conversii. Acest parametru include multe detalii, fiecare cu ponderea sa. Printre acestea menționăm: calitatea informatiei (inclusiv a landing page-urilor), informarea clienților în legătură cu datele colectate, oferirea de informații rapid (pe loc via live chat), formulare ergonomice de cerere de ofertă, solicitare de informații, abonare la newsletter, comunicare prin email marketing sau semnalizarea unor secțiuni importante (implementarea de webhooks, butoane push, call to action), etc. 

Toate aceste instrumente de interacțiune cu vizitatorii contribuie la îmbunătățirea calității experienței într-un site. Iar paginile web care dispun de astfel de instrumente pot răspunde acum clienților, mult mai rapid, procesând automat date și oferind mai multe informații și oferte personalizate.  Pe lângă automatizarea unor procese, apelarea la aceste tool-uri, care modernizează comunicarea are și o influența pozitivă în poziționarea față de brand și implicit în creșterea ratei de conversie.

Ce instrumente gratuite puteți folosi pentru a crea un landing page ?

Realizarea unui landing page profesionist și promițător poate juca un rol esențial în a atrage clienții și a le menține interesul pentru produsele și servicii oferite de un site. Cunoscut și sub numele de pagină de vânzare, landing page-ul este de fapt o pagina concentrată pe vânzare (sub orice formă largă) folosindu-se de autoritatea unui brand și folosind toate elementele de comunicare eficiente cu publicul țintă. Un landing page bine creat este esențial pentru păstrarea vizitatorilor în site și influențează direct rata de conversie.

Azi există foarte multe soluții pentru a construi gratuit un landing page, chiar și fără cele mai elementare noțiuni de scriere de cod sau HTML. Printre cele mai cunoscute și accesate platforme cu astfel de soluții menționăm: Wix, Site123, Squarespace, WordPress, Weebly, Jimdo, Landingi, Unbounce, Instapage, Leadpages.

Varietatea de template-uri, personalizari, trăsături, elemente de grafică, poze, butoane și variante disponibile este impresionantă. Dacă vreți să faceți economie de costuri, merită să încercați un landing page disponibil gratuit pe una dintre platformele menționate anterior. Pentru performante superioare aceste soluții dispun și de opțiuni avansate, care pot fi achiziționate contra cost.

De ce să integrați un chat live pe site?

Chat-ul live este cel mai eficient suport pentru a oferi în timp real răspunsuri clienților, a rezolva probleme și a ajuta rapid în procesul de informare sau vânzare. Acest serviciu de comunicare și consiliere a clienților joacă un rol fundamental în a îmbunătății performanțele de marketing. Live chat-ul permite susținerea mai multor conversații simultan. Este o modalitate foarte eficientă de a ghida direct clienții în a alege produsele cele mai potrivite, a oferi detalii despre termene de livrare, garanție și service, a diminua numărul de retururi și a crește rata de conversie.

Cele mai importante caracteristici disponibile sunt:

  • personalizarea ferestrei de dialog (culori, mesaje, fonturi);
  • posibilitatea de a seta un interval de timp potrivit de interacțiune cu clienții, chiar și în afara orelor de program;
  • opțiunea de a afișa sau înlătura chat-ul de pe pagină, atunci când clientul nu dorește acest lucru sau de a-l afișa atunci când sunt detectate anumite acțiuni ale clientului;
  • integrarea, colectarea automată în sisteme CRM și stocarea anumitor informații despre clienți, discuții și solicitările acestora;
  • utilizatori multipli (grupați în echipe de suport);
  • automatizarea prin folosirea chat-boților și rutarea automată a conversatiilor, folosind scenarii predefinite;
  • acces utilizatori folosind o aplicație mobilă.

Există numeroase variante de live chat. Printre cele mai apreciate instrumente de acest tip menționăm: Hubspot, Crisp.Chat, LiveSupporti, LiveZilla, Rocketbots, Userlike, onWebChat, ZenDesk, ClickDesk, SmartSupp, Zoho, Bitrix24, etc. Multe dintre acestea dispun de variante gratuite, dar și de opțiuni avansate, pentru care merită să plătiți.

Ce instrumente gratuite pentru email marketing puteți folosi?

Email marketing-ul a rămas și azi unul dintre canalele de marketing cele mai utilizate pentru a ajunge la clienții B2C, cât și B2B. El contribuie la informarea și comunicarea curentă cu clienții și cu lead-urile aflate în baza de date. Pentru a realiza mesaje cu conținut și grafică de calitate și a le livra este nevoie de creativitate, timp și instrumente adecvate. În sprijinul celor care nu au reușit încă să se descurce în acest demers există numeroase soluții web pentru email marketing, cu funcționalități variate, cu opțiuni standard gratuite și cu extraopțiuni la prețuri competitive.

Aceste soluții au rolul de a îmbunătății și simplifica munca repetitivă dispunând de elemente de monitorizare și analiza menite să ofere informații despre performanța fiecărei campanii în parte. De asemenea ele permit strângerea unor date importante despre profilul clienților, ajutând astfel la ajustarea corespunzătoare și la optimizarea campaniilor de email marketing.

Printre cele mai utilizate platforme de email marketing menționăm: Sender, Sendinblue, Omnisend, SendPulse, Benchmark Email, Mailchimp, MailerLite, Mailjet, Zoho Campaigns, Moosend.

De ce să apelați la webhooks pentru a îmbunătății rata de conversie?

Un webhook este o metodă de a mări sau modifica comportamentul unei pagini web sau a unei aplicații web cu apeluri personalizate. Integrarea unor instrumente care să ne informeze în timp real în legătură cu noutăți, informații sau cu realizarea anumitor acțiuni, prezintă un mare avantaj. Un tip des întâlnit de webhook poate fii un instrument utilizat pentru a trimite notificări automate unui anumit utilizator. El reprezintă un mijloc rapid de a primi informații și noutăți imediate în legătură cu o activitate sau o acțiune care are valoare.

Un webhook așteaptă ca un anumit eveniment să se petreacă într-un sistem sau într-o aplicație și apoi transferă informația unui alt sistem sau aplicație, imediat ce a fost detectată activitatea determinată. Tipul acesta de serviciu este unul extrem de util pentru a gestiona de exemplu campanii de email marketing. Avantajul pus la dispoziție este că el contribuie la eficientizare acțiunilor și la scalarea mult mai bună a eforturilor și demersurilor, oferind informații în timp real pentru orice eveniment. Cu datele obținute prin intermediul webhooks se pot crea rapoarte, se pot sincroniza anumite sisteme, se pot semnala și rezolva probleme urgente.

Cateva soluții cu care puteți implementa webhooks sunt: webhooks.com, hubspot sau  livechat.

Ce soluții puteți utiliza pentru a construi formulare online?

Formularele sunt printre cele mai utilizate metode de interacțiune online  cu clienții, fiind nelipsite din orice site web sau aplicație online. Implementarea de formulare pentru contact, pentru a solicita o oferta, a obține abonare la un newsletter ș.a. sunt indispensabile astăzi pentru a avea o bună comunicare cu vizitatorii unui site.  Realizarea de formulare de genul celor menționate anterior contribuie la colectarea (automată) de informații utile despre nevoile și cererile clienților. Ele servesc în general pentru:

  • a obține date preliminare despre ceea ce își doresc clienții;
  • a achiziționa noi lead-uri;
  • a face cercetări de piață;
  • a solicita un feedback de la clienți;
  • a studia trenduri etc.

În funcție de tipul de formular dorit, instrumentele ce pot fi folosite pentru a le crea sunt variate și ușor de folosit, cu posibilități grafice de personalizare de tip drag and drop, câmpuri și caracteristici multiple, structură, formă, coloane și culori variate.

În funcție de scopul avut în vedere puteți alege unul dintre următoarele aplicații: HubSpot Gravity Forms, Paperform, Pabbly Form Builder, Forminator, Google Forms, Ultimate Form Builder Lite, JotForm, Typeform, Microsoft Forms, Form Crafts, Contact Form 7 etc. Multe dintre aceste instrumente pentru a realiza formulare oferă opțiuni de bază foarte bune și sunt utile chiar și atunci când aveți nevoie de personalizari pentru scopuri de business mai speciale.

Ce avantaje aduce inserarea de butoane push sau call to action (CTA)?

Obținerea unui angajament cât mai bun din partea clienților este o misiune care are nevoie  (pe lângă grafică și conținut)de tool-uri adecvate. Utilizarea de iconuri și butoane push sau call to action (CTA) reprezintă o bună metodă pentru a direcționa utilizatorii către efectuarea anumitor acțiuni. Plasate strategic, ușor de remarcat, simplu de atins (click), aceste butoane contribuie la îmbunătățirea interacțiunii cu site-ul. Obținerea unui angajament sau feedback din partea vizitatorilor prin accesarea unor butoane este cea mai clară dovadă că instrumentele alese au declanșat acțiunea dorită.

Fie că că optați pentru un design unitar integrat sau  implementați soluții externe, aceste butoane trebuie să îndeplinească anumite caracteristici:

  • să aibă un design sugestiv, care să determine la acțiunea dorită;
  • să fie plasat la îndemână, ușor de remarcat și cu funcție predictibilă;
  • să fie bine descrise ca și funcționalitate, pentru a nu crea confuzie;
  • să aibă o dimensiune care să se încadreze în restul elementelor de design;
  • nu inserați prea multe butoane pe aceeași pagină.

Pentru idei, realizarea și testarea butoanele create puteți folosi următoarele aplicații: Web Wireframing Library, Hubspot, Kendo, Birdeye, Usersnap, Appzi, Rating Widget ș.a.

În funcție de scopul vizat, fie acela de a direcționa navigarea în site sau de a oferi un feedback, inserarea de butoane cu design special are un rol esențial în a îmbunătății aspectele legate de UI și UX.  Dacă sunt bine realizate și plasate, evidente și utile, ele îi ajută pe utilizatori să navigheze mai ușor în site, pot sugera și imprima comportamentul dorit.

Concluzie:

Fiecare dintre elementele de design și funcționalitate menționate anterior contribuie la îmbunătățirea experienței de navigare oferită clienților. Chatul live, formularele de contact, soluțiile webhook și butoanele de acțiune (CTA) asigură o mai bună interacțiune cu site-ul și simplifică comunicarea. Ele fac mult rapid accesul la informații considerare importante.

Apelarea la instrumente cât mai adaptate de acțiune și colectare de date oferă automat și soluții personalizate, mai bune pentru utilizatori. Având în vedere că există multe variante de soluții gratuite de acest tip, utilizarea lor reprezintă soluție avantajoasă, perfomantă și economica pentru a crește rata de conversie.

Soluțiile recomandate de noi sunt disponibile SaaS (software as a service); costurile de platformă lunare sau anuale depind în funcție de pachetul de servicii furnizat, numărul de utilizatori și spațiul de stocare utilizat. Fiecare soluție are de regulă și o versiune gratuită, de bază, ce poate acoperi un nivel minim acceptabil de cerințe și funcționalități. Toate aplicațiile sunt multi-limbă (engleză în principal) iar o parte sunt disponibile localizate și în limba romană. Aplicațiile sunt disponibile pentru utilizatori și în versiuni mobile.

Noi la Web Activ îți stăm la dispoziție cu servicii profesionale de marketing digital. Dacă începi un proiect online (dezvoltare sau promovare), folosește butonul de mai jos pentru contact rapid și spune-ne cât mai multe despre el. Te vom ajuta sa îl dezvolți pentru a avea rezultatele dorite.

Meniu
EnglishRomanian