Dezvoltare magazin online – e-commerce integrat cu ERP

Dezvoltare magazin online – soluție e-commerce integrată cu ERP

În cazul standard (așa și încep marea majoritate a afacerilor cu componentă de vânzare online), un magazin virtual folosește o platformă de e-commerce pentru preluarea și gestionarea utilizatorilor, produselor, comenzilor și separat una (sau mai multe) platforme pentru gestiunea stocurilor, furnizorilor, a comenzilor de aprovizionare și contabilitate.

Pe măsură ce afacerea dvs cu vânzări în mediul online creşte, aveți nevoie de optimizarea sistemului de management care să vă asigure în continuare eficienţă şi calitate a serviciilor. Dacă aveți deja zeci comenzi în medie pe zi, afacerea dvs trebuie să treacă la nivelul următor prin automatizarea proceselor de gestiune. Acest lucru implică pentru un magazin online integrarea unor software-uri de specialitate care să eficientizeze fiecare proces în parte, în funcție de dimensiunea și complexitatea operațiunilor: program de facturare și contabilitate, integrare unui ERP sau sisteme dedicate managementului depozitelor – WMS, integrarea unui CRM, etc. Un sistem ERP integrat asigură afacerii dvs avantaje absolut necesare pentru un business eficient reducând riscurile asociate provocărilor aferente mediului electronic. Procesele de bază pe care le implică o afacere sunt gestionate mult mai eficient datorită procedurilor și proceselor de business integrate în ERP (vânzări, distribuţie, contabilitate, producţie şi servicii de livrare). Unul dintre obiectivele avute în vedere este respectarea principiului unicității: o informație este întreținută într-un singur loc, o singură dată; ea este apoi preluată / replicată de celelalte module eliminând redundanța și asigurând eficientizarea întregului proces de transfer și prelucrare de informații.

Integrare magazin online cu un sistem ERP

Integrarea platformei de e-commerce cu un sistem ERP presupune transferul automat de informații între acestea, ceea ce înseamnă că:

  • Datele despre clienți (nume, adrese, contacte) create în magazin sunt transferate automat în ERP;
  • Produsele și prețurile stabilite în ERP sunt disponibile și în interfața publică a magazinului online;
  • Toate comenzile plasate prin intermediul magazinului on-line ajung direct în ERP;
  • Condiționările legate de stocurile produselor pot fi afișate către clienți direct în magazinul online;
  • Clienții au acces convenabil la istoricul de comenzi și plăți (mai ales în cazul plăților prin bancă) folosind datele procesate in ERP;
  • În cazul sistemelor B2B, se asigură accesul clienților (distribuitori sau clienți finali) la informații personalizate utilizând condițiile comerciale proprii (cu gestionarea  cataloagelor personalizate, a ofertelor și discounturilor pe cantitate): prețuri speciale, gama restrânsă, bugete.

Ce avantaje oferă integrarea magazinului online cu un sistem ERP?

  • Comenzile plasate de client ajung direct în ERP cu toate informațiile (cumpărător, adrese, produse și linii de comandă); pe baza lor sunt generate automat documentele ulterioare: note de livrare, avize, facturi, etc; comenzile sunt procesate și ajung astfel la clienți mult mai rapid;
  • Sincronizarea automată a stocurilor între platforma e-commerce și ERP garantează doar vânzarea produselor existente pe stoc crescând încrederea clienţilor;
  • Multe dintre procesele operaționale sunt automatizate iar necesarul de personal dedicat este mai mic (scăzând costul cu forța de muncă);
  • Automatizarea transferului de date magazin – ERP contribuie la reducerea erorilor (de natura umană);
  • Acuratețea informațiilor este ridicată, având în vedere că produsele (cu denumiri, descrieri prețuri și stocuri) sunt actualizate în timp real și sincronizate cu cele din ERP.

Ce oferă o soluție e-commerce Web Activ integrată cu ERP?

  • Site de web public pentru prezentarea companiei – design personalizat cu comportament responsiv adaptat dispozitivelor mobile;
  • Modul de comerț electronic pentru prezentarea cataloagelor de produse (cu opțiuni produse, variante de culori și mărimi, posibilitate atașare documente, imagini, video-uri etc.; liste produse noi, aflate la promoție sau cu caracteristici similare;
  • Interfață web pentru administrarea (CMS) site-ului public și a cataloagelor de produse cu acces securizat; notificări prin email; administrare utilizatori cu drepturi de acces;
  • Interfață automatizată pentru sincronizare cu aplicația de contabilitate, gestiune si stocuri:
    • Produse, prețuri, stocuri;
    • Comenzi, facturi, încasări;
    • Credit maxim, sold curent.

Alte integrări recomandate și disponibile pentru soluția de magazin virtual:

  • Integrare cu sistemele de plata online (prin card).
  • Integrare cu cele mai importante platforme de marketplace locale și regionale: eMAG Marketplace, CDiscount.fr, ePrice.it, Allegro.pl, eBay, Amazon, Flanco.ro marketplace, Nichiduta.ro marketplace, ManiaMall.ro si ManiaMall.hu marketplace, Okazii.ro marketplace.
  • Integrare cu firmele de curierat pentru livrări rapide și automatizare.
  • Integrare cu comparatoarele de prețuri și directoarele de produse.

Dacă aveți deja un magazin online și analizați posibilitatea de a face un update de platformă sau vă gândiți să porniți o afacere nouă în domeniul e-commerce care să ajungă la volume substanțiale, vă recomandăm să optați pentru o platformă modernă integrată cu un ERP. Bugetul inițial recomandat pentru platformă pornește de la 5.000 euro (sumă ce se va amortiza imediat ce volumele dvs de vânzări vor crește).

Meniu
EnglishRomanian