Construim si intretinem platforme web profesionale

Articole

Diferenta dintre digitizare, digitalizare si transformare digitala explicata prin exemple; principalele domenii de impact


Compania dvs. digitizeaza datele sale? Sau poate ati progresat deja la digitalizare? Afacerea dvs. este deja in zona de transformarea digitala, sau poate chiar amenintata de ea?
Ultimii douazeci de ani au inaugurat o noua era in tehnologie care a remodelat viata de zi cu zi, eliminand procesele depasite si dând nastere unor sectoare de afaceri cu totul noi.
Unele dintre cele mai comune cuvinte folosite de catre companii in ultima vreme sunt digitizarea, digitalizarea si transformarea digitala. Cu toate acestea, exista o confuzie cu privire la diferenta dintre acesti termeni sau cel putin o dezbatere ca ar trebui facute o distinctie intre ei. si totusi, diferenta este semnificativa si ar trebui luata în considerare atunci când va ganditi in ce fel ar trebui sa faceti schimbari in afacerea Dvs.
Iata o prezentare folosind ultima declinare acceptata general din punct de vedere al furnizorilor de servicii.

Digitizare: tranzitia de la date analogice la formate digitale
De aici incepe totul.
Cu ani în urma, si de multe ori chiar si astazi (in multe domenii si mai ales in Romania), procesele de afaceri erau analogice. Pentru a intelege mai bine vom folosi un exemplu des intalnit: daca aveti un aparat o problema, sunati la service si explicati problema si un operator a completat apoi un formular de comanda. Un tehnician de service are sarcina de a efectua o vizita pe teren pentru a evalua problema cu aparatul si, (optimist), remediaza problema. Toate fisierele clientilor, manualele de produs, manualele de reparatii sunt la un moment dat disponibile pe hârtie. Acest lucru însemna ca tehnicianul de service ar fi putut sosi la fata locului cu un dosar (ce ar fi putut contine mai multe informatii, de la numele si adresa clientului la istoricul produsului si o lista cu piese de schimb).
Digitizarea este procesul de colectare a tuturor informatiilor disponibile si accesibile apoi într-un format digital.

Digitalizare: folosirea informatiilor digitizate in munca Dvs
Odata ce informatiile analogice au fost digitizate, ele pot fi integrate si folosite apoi in diverse aplicatii software cu premise bune pentru automatizari. Putem continua cu exemplul de mai sus: datele centralizate despre clienti, inclusiv informatiile de contact si istoricul produselor, ajuta tehnicienii de service sa fie informati cu privire la problemele anterioare ale clientilor lor si la tipurile de probleme pe care le-ar putea întâmpina. Asta înseamna ca ei vin deja pregatiti pentru o interventie cu un set de cunostinte structurate ce ii ajuta eficient in procesul de service. În plus, informatiile colectate de la diferiti tehnicieni de service despre aceleasi produse sau similare pot fi folosite pentru a crea liste de verificare pentru rezolvarea problemelor recurente. Acest tip de schimb de cunostinte se poate extinde si la manualele de produs si la tutorialele video disponibile pe orice dispozitiv mobil. Toate aceste tipuri de instrumente asigura tehnicienilor acces la cât mai multe informatii posibile pentru a-i ajuta sa faca o reparatie de calitate chiar in prima deplasare.
 
Transformarea digitala: creare de concepte de afaceri complet noi profitand de digitalizare
Datorita digitizarii si digitalizarii, datele sunt usor accesibile pentru utilizarea pe diferite platforme, dispozitive, interfete. Transformarea digitala este procesul de elaborare a unor noi aplicatii de afaceri care integreaza toate aceste date digitizate si aplicatii digitalizate. Apelam la un nou exemplu popular azi: Netflix. In trecut compania s-a lansat oferind spre inchiriere filme pe diverse suporturi (casete, dvd) livrate prin posta. Odata ce filmele au fost digitizate, a aparut un model de afaceri complet nou: streaming video.
Digitalizarea duce la afaceri digitale, transformarea digitala necesita afaceri digitale si digitizare.

Miza este mare. Companiile digitale genereaza marje de profit mai mari, au câstiguri mai bune si venituri nete mai bune decât organizatiile din esalonul precursor adoptatorilor digitali.

Urmeaza Arhitectura de intreprindere digitala (Digital Enterprise Architecture)
Potrivit unei companii de consultanta (IDC), administrarea si controlul complexitatii înseamna a trebui sa întelegi toate partile diferite ale întreprinderii si cum se potrivesc împreuna, cum sa introduci noi componente si cum sa mentinem procesele eficient.
 Spre deosebire de epoca computerizarii, unde totul era mult mai simplu, complexitatea gestionarii schimbarilor în aceasta epoca digitala a crescut exponential.

Iata cateva arii importante care vor fi implicate in transformarea digitala:

Leadershipul
Este foarte important este pentru conducerea a unei organizatii sa promoveze o cultura digitala la nivel de întreprindere care sa implice guvernarea sa si schimbarea.
Pentru o transformare digitala reusita, managementul va schimba multe lucruri si procese, ca de exemplu cresterea gradului de constientizare si întelegere a ecosistemului de afaceri, adoptarea inovatiei ca model de afaceri, adoptarea metodelor agile pentru planificare si guvernare si, nu în ultimul rând, criteriile de evaluare pentru a fundamenta initiativelor digitale strategice, la nivel de întreprindere.

Canalele de vanzare si comunicare
Obiceiurile de consum ale clientilor evolueaza rapid, prin intermediul noilor tehnologii digitale catre  simplificare, comoditate si obtinerea unei satisfactii rapide.
Ca rezultat, toate punctele de interactiune cu clientii trebuie sa evolueze împreuna cu nevoile lor. Comunicarile in scris au facut loc telefonului si pentru interactiunilor online unde posibilitatile se dezvolta exponential ( e-mailuri, mesagerie mobila, social media, robochats, chat-uri video si multe altele).
O întreprindere poate aleg o cale catre viitor, cu un serviciul virtual pentru clienti, cu aplicatii mobile care elimina operatorii fizici si filialele sau punctele de lucru; clientii  au nevoie doar un telefon mobil si de conectivitate pentru a-si finaliza tranzactiile.

Informatia
Gestionarea datelor este unul din elementele de sustinere a experientei noi de vanzare si comunicare. Pentru a putea extrage statistici cu valoare si utilitate, datele din toate sursele noi si existente trebuie integrate consistent.
Dupa implementarea tehnologiilor de colectare si administrare date si de analiza asupra tuturor acestor informatii legate de clienti, tranzactii, servicii, produse, active si experiente de afaceri, se vor putea genera venituri noi, insa procesul de luare a deciziilor devine mai informat si respectiv mai perfomant.

Modelului de operare
Pe masura ce lucrurile incep sa functioneze, urmatorul obiectiv la care trebuie sa lucrati este de a face operatiunile de afaceri mai eficiente si responsive, prin utilizarea produselor / serviciilor, resurselor, a oamenilor si a partenerilor comerciali conectati digital.

Forta de munca
Oamenii, sunt resursele cele mai valoroase ale oricarei organizatii. Ramane o provocare si acum optimizarea productivitatii si a flexibilitatii lor.
Acest lucru necesita luarea în considerare a talentelor IT si managementul abilitatilor, precum si un program continuu de dezvoltare a competentelor pentru a le atinge si sustine nivelul de cunostinte dorit necesar pentru a-si îndeplini efectiv rolurile în locul de munca digital de astazi.

Implementarile eficiente de transformare digitala revolutioneaza industrii si conduc, de asemenea, la economii uriase în cele mai valoroase resurse corporative: timp si bani. Cu toate acestea, ca si în cazul oricarei revolutii, vor exista clar câstigatori si perdanti. Companiile care nu reusesc sa tina pasul cu transformarea digitala risca sa devina istorie.
Epoca digitala tocmai a început sa schimbe modul în care lucram si ne relaxam. Vor mai urma multe alte inovatii. Pe masura ce transformarea digitala redefineste afacerile, amintiti-va sa porniti cu inceputul: digitizarea.