Construim si intretinem platforme web profesionale

Articole

Cat timp pierde un angajat cu Internetul si ce site-uri taie cheful de munca

 

 

 

Un angajat pierde zilnic în jur de 1,7 ore (dintr-un program de lucru de 8,5 ore) pe Internet, ziua preferată pentru activităţi extra-job fiind vineri, iar intervalul orar este 15,00-17,00, conform unui studiu efectuat de specialiştii în HR de la WorkTack.

Studiul semnalează că, în ultimul timp, companiile se confruntă din ce în ce mai mult cu probleme organizatorice care afectează bunul mers al activităţii, una dintre probleme fiind accesarea site-urilor de socializare (Facebook, LinkedIN etc) şi a altor site-uri care nu au vreo legătură cu activitatea de serviciu.

'Una dintre probleme constă în accesarea site-urilor de socializare (Facebook, LinkedIN etc) şi a altor site-uri care nu au vreo legătură cu activitatea de serviciu. Trăind în era comunicării şi a informaţiei şi având acces uşor la Internet, fie pe laptop, telefon, tablete sau alte gadget-uri, angajaţii pur şi simplu 'uită' să lucreze şi preferă să se concentreze pe activităţi personale, în detrimentul celor profesionale. Un status nou pe Facebook, un Like, un Share, un Tweet nou, o fotografie pin-uită pe Pinterest sau reblogată pe Tumblr şi uite aşa timpul alocat activităţilor de lucru scade dramatic', menţionează specialiştii în HR.

În medie, un angajat pierde în jur de 1,7 ore (dintr-un program de lucru de 8,5 ore) pe zi, pe Internet, conform unui studiu al celor de la Salary.com, efectuat pe un eşantion de 2.057 de respondenţi. Discuţiile cu prietenii sau membrii familiei, vizionarea filmuleţelor sau a diverselor fotografii care circulă online, cumpărăturile online, cititul presei şi jocurile sunt principalele distracţii la locul de muncă pentru mai mult de 40% din salariaţii care au acces la Internet la locul de muncă.

Un detaliu important care a reieşit din studiul Salary a fost acela al zilelor în care se munceşte, în medie, cel mai puţin.

Marţi e ziua cea mai harnică

Doar 3% din respondenţi au ales marţea ca fiind ziua lor de lucru cu cele mai multe activităţi extra-job (ba mai mult, marţi, între orele 9,00-11,00 se lucrează cel mai intens, în medie, la orice companie).

În ceea ce priveşte ziua preferată de angajaţi pentru activităţi ce nu au legătură cu obiectul jobului lor, vineri a fost selectată de 43% din totalul de respondenţi.

'Nu e nicio mirare că aceştia aleg ziua de dinainte de weekend pentru a o lăsa mai moale, la fel cum nu e de mirare că lunea este a doua în top, din totalul de cinci zile lucrătoare. Urmează zilele de miercuri, cu 9%, iar joi, cu 6%, este penultima în clasament', subliniază studiul.

Raportându-ne la orele în care angajaţii irosesc timpul, intervalul orar 15,00-17,00 este ales cu precădere de cei care se ocupă cu orice altceva decât cu activităţile pentru care sunt plătiţi. Astfel, 27% dintre participanţii la studiu au mărturisit că atunci caută cel mai mult să-şi ocupe timpul cu altceva decât cu munca efectivă.

Organizarea precară a salariaţilor este o altă problemă pe capul angajatorilor. Conform participanţilor la studiul WorkTack, fie sunt neglijate sau amânate nejustificat unele task-uri importante, fie sunt realizate în grabă, din pricina timpului limitat. Cert e că managerii companiilor întâmpină reale dificultăţi când încearcă să îmbunătăţească organizarea activităţilor zilnice de lucru.

Întârzierile sunt şi ele la ordinea zilei. Practic, managerii s-au obişnuit ca angajaţii lor să se prezinte la lucru respectând' regula' sfertului academic. În plus, obişnuita cafea de dimineaţă taie în jur de 30 de minute din timpul dedicat lucrului, iar dacă adăugăm în ecuaţie şi pauzele de ţigară, reiese că foarte mulţi salariaţi muncesc în jur de 90 de minute mai puţin, zilnic, decât ar trebui în mod normal. Iar vineri, de obicei, e' zi scurtă', aşadar programul se încheie deseori cu o oră mai repede.

Cum pot fi rezolvate problemele

' Toate aceste probleme pot fi remediate cu ajutorul unei unelte care să eficientizeze procesul de lucru şi să îmbunătăţească organizarea muncii la nivel intern, de companie. Socializarea e extrem de importantă pentru orice angajat, iar pentru ca aceasta să nu devină o problemă la nivel de companie, este în beneficiul tuturor dacă se realizează la nivel intern. Astfel, angajaţii unei societăţi sunt mai bine angrenaţi în realitatea de zi cu zi a companiei, lucrează mai eficient şi se apropie de ceilalţi colegi prin munca pe care o depun. Acesta e scenariul care convine tuturor directorilor de companie: angajaţi apropiaţi unii de ceilalţi, aflaţi în permanentă legătură şi excelent organizaţi', a declarat Alex Ramadan, PR la WorkTack.

Angajaţii români muncesc, totuşi, foarte mult. Sau, cel puţin, petrec multe ore la locul de muncă, iar asta conform specialiştilor în domeniul resurselor umane. Institutul francez Coe-Rexecode a stabilit că România (cu 2.099 ore) şi Grecia (cu 2.010 ore) sunt cele două state membre ale Uniunii Europene unde numărul de ore lucrate de angajaţii cu normă întreagă a depăşit în 2013 pragul de 2.000 de ore lucrate.

WorkTack.com este prima reţea de socializare privată dezvoltată în România, dedicată companiilor de toate mărimile, indiferent de numărul de angajaţi. Fiind utilizată la nivel intern, aplicaţia vine în sprijinul organizaţiilor care caută să-şi îmbunătăţească activitatea şi totodată modul de abordare a acesteia.

Sursa: Capital.ro